|
Lekcja z wychowawcą, Stereotypy
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4505 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Przedstawiam Państwu plan lekcji dla klasy III zasadniczej szkoły zawodowej na temat tego jak powstają stereotypy.
PLAN METODYCZNY Klasa: III zasadniczej szkoły zawodowej Przedmiot: godzina z wychowawcą Nauczyciel: Anna Kurnyta TEMAT LEKCJI: Jak powstają stereotypy? CELE LEKACJI:
poznanie mechanizmów tworzenia się stereotypów
doskonalenie umiejętności wyrażania swoich spostrzeżeń i refleksji METODY:
ćwiczenia
dyskusja
metoda " burzy mózgów" FORMY:
praca w grupach
praca z całą klasą ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
różne zdjęcia osób wycięte z dowolnych czasopism , duże i małe arkusze papieru PRZEBIEG LEKCJI: 1. Czynności organizacyjne. 2. Zapisanie na tablicy tematu lekcji. 3. Zamocowanie na tablicy dużych arkuszy papieru, jeden z napisem DOBRY, a drugi z napisem ZŁY. 4. Każdy uczeń ma zadanie wybrać jedno z przygotowanych zdjęć i przykleić go pod jedną z kategorii, podając dlaczego dokonał takiego wyboru. 5. Podanie definicji stereotypu
Stereotypy są "zapisanymi" w umyśle wyobrażeniami, które w sposób uproszczony i sztywny odnoszą się do jakiejś kategorii społecznej. Wyobrażenia te wpływają na postrzeganie danej grupy. Zazwyczaj stereotypy zawierają troczę prawdy, ale jest wiele osób które nie pasują do ogólnych stwierdzeń. Rezultatem stereotypów jest tworzenie się uprzedzeń. Zaczynamy wtedy oceniać ludzi na podstawie ich przynależności do danej grupy, a nie cech ani zalet.
6. Podział uczniów na 7 grup. Każda z nich ma za zadanie znaleźć jak najwięcej obiegowych stwierdzeń, opinii, przysłów itp., które dotyczą wylosowanej przez grupę kategorii. Uczniowie losują wśród kategorii:
wygląd np. rude osoby są fałszywe,
zawód np. wszyscy lekarze biorą łapówki
narodowość np. Szkoci są skąpi,
ludzie o różnej inteligencji np. chłopi są mało inteligentni,
wiek np. starsi są zacofani,
płeć np. mężczyźni są agresywni,
inne osoby np. bezrobotni, nie chce się im pracować. 7. Przedstawiciele grup odczytują wyszukane stereotypy, cała klasa dyskutuje w jakim stopniu posługujemy się stereotypami wobec kolegów, koleżanek, nauczycieli, rodziców i jakie mają one konsekwencje. 8. Zakończenie dyskusji pytaniem " Jakie są stereotypy na temat nastolatków wśród rodziców i w mediach?" 9. Zakończenie lekcji. |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|